Brežņeva laiks. Snaudošajā valstī, kas tikko pārcietusi Hruščova nejauši iniciēto cīņu ar abstrakcionismu un formālismu, māksla attīstās gan estētiskas pašvērtības un salonisma, gan provokatīvas deklarācijas virzienā. Latvijā, pateicoties relatīvam liberālismam un “Mākslas dienu” iespējām, starp abiem virzieniem pastāv auglīga mijiedarbība, vienam otru līdzsvarojot, tāpēc vērā ņemama pagrīdes mākslas kustība nerodas.

Jaunas reālistiskā vēstījuma iespējas

Bruno Vasiļevskis

Mana pase
1979, a., e., 33×46

Miervaldis Polis

Pašportrets
1976, k., temp., 41×33

Līga Purmale

Durvis
1978, k., e., 91,5×59,7

Juris Baklāns

Jumti
1983, a., e., 47×82

Baņuta Ancāne

Jāņa Pauļuka portrets
1978, p., litogr., 60×40

Līvija Endzelīna

Nauda
1983, a., e., 71×67

Daina Riņķe

No rīta mašīna mazgā ielu
1984, k., e., 100×130

Sirreālisma recidīvs

Māris Ārgalis

Avārija
I. , 1977, litogr., 48×42

Māris Ārgalis

Grotesks sižets
1976, p., zīm., 33×55

Maija Tabaka

Notikums
1975, a., e., 190×200

Juris Dimiters

Mana sieva mele
Dekorācijas mets. 1975, k., e., 70×84

Maija Dragūne

Iespējamā civilizācija
1975, p., litogr., 64×57

Ilmārs Blumbergs

Deja
1976, p., litogr., 75×54

Konceptuālās prakses aizsākumi

Ojārs Ābols

No cikla “Procesi uz zemes”
1978, a., e., 100×100

Ojārs Ābols

No cikla “Procesi uz zemes”
1978, a., e., 100×100

Ilmārs Blumbergs

Makets. A.Upīts “Žanna d`Arka”
1972, k., kart., 30x54x54

Ilmārs Blumbergs

Mets. H.Ibsens “Brands”
1975, k., temp., 70×80

Ilmārs Blumbergs

Mets. M.Zālīte “Pilna Māras istabiņa”
1982, k., pastelis, 60×30

Pāvils Šēnhofs

Mets. A.Cepīša, V.Grēviņa dramatizējums “Šveiks”
1973, jaukta tehn., 41×68