Brežņeva laiks. Snaudošajā valstī, kas tikko pārcietusi Hruščova nejauši iniciēto cīņu ar abstrakcionismu un formālismu, māksla attīstās gan estētiskas pašvērtības un salonisma, gan provokatīvas deklarācijas virzienā. Latvijā, pateicoties relatīvam liberālismam un “Mākslas dienu” iespējām, starp abiem virzieniem pastāv auglīga mijiedarbība, vienam otru līdzsvarojot, tāpēc vērā ņemama pagrīdes mākslas kustība nerodas.
Jaunas reālistiskā vēstījuma iespējas
Bruno Vasiļevskis
Mana pase
1979, a., e., 33×46
Miervaldis Polis
Pašportrets
1976, k., temp., 41×33
Līga Purmale
Durvis
1978, k., e., 91,5×59,7
Juris Baklāns
Jumti
1983, a., e., 47×82
Baņuta Ancāne
Jāņa Pauļuka portrets
1978, p., litogr., 60×40
Līvija Endzelīna
Nauda
1983, a., e., 71×67
Daina Riņķe
No rīta mašīna mazgā ielu
1984, k., e., 100×130
Sirreālisma recidīvs
Māris Ārgalis
Avārija
I. , 1977, litogr., 48×42
Māris Ārgalis
Grotesks sižets
1976, p., zīm., 33×55
Maija Tabaka
Notikums
1975, a., e., 190×200
Juris Dimiters
Mana sieva mele
Dekorācijas mets. 1975, k., e., 70×84
Maija Dragūne
Iespējamā civilizācija
1975, p., litogr., 64×57
Ilmārs Blumbergs
Deja
1976, p., litogr., 75×54
Konceptuālās prakses aizsākumi
Ojārs Ābols
No cikla “Procesi uz zemes”
1978, a., e., 100×100
Ojārs Ābols
No cikla “Procesi uz zemes”
1978, a., e., 100×100
Ilmārs Blumbergs
Makets. A.Upīts “Žanna d`Arka”
1972, k., kart., 30x54x54
Ilmārs Blumbergs
Mets. H.Ibsens “Brands”
1975, k., temp., 70×80
Ilmārs Blumbergs
Mets. M.Zālīte “Pilna Māras istabiņa”
1982, k., pastelis, 60×30
Pāvils Šēnhofs
Mets. A.Cepīša, V.Grēviņa dramatizējums “Šveiks”
1973, jaukta tehn., 41×68